❗️ Per poder utilitzar Verkami has de fer-ho des d'un altre navegador. Instal·la o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha deixat d'actualitzar el navegador Internet Explorer que estàs utilitzant i ha deixat de ser compatible amb la majoria de llocs web.

🎉 Celebrem una dècada de Crowdfunding! Descobreix-la en 10 Dades increïbles

Crowdfunding creatiu
compromès i de qualitat

Treballant amb artistes i creadors des de 2010
amb el major percentatge d'èxit del món!

Comença el teu projecte!
75%
taxa d'èxit
11.941
projectes finançats
60,9M
€ recaptats
1,7M
mecenes

Resultats de la investigació realitzada pel departament de Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona entre els creadors de projectes a Verkami (Juny, 2015).

La millor experiència crowdfunding pel teu projecte

  • Molt més que finançament per fer realitat el teu projecte

    Fer un Verkami et permet arribar a nous públics, crear llaços més forts i perdurables amb la teva comunitat i fer que els teus seguidors gaudeixin una experiència de consum cultural com mai abans han viscut.

  • El teu projecte en bones mans

    Som un equip d'experts en crowdfunding apassionats per l'art i la cultura que treballem amb tu i t'assessorem per plantejar la teva campanya amb les màximes garanties. Des de 2010 som la plataforma amb la major taxa d'èxit del món, amb el 76% d'èxit al 2016!

  • Una gran comunitat, i millor família

    Connecta amb la major comunitat d'amants de la creativitat i el finançament col·lectiu d'Europa, que diàriament visita Verkami per descobrir projectes i recompenses increïbles. Junts som molt forts!

  • Les millors eines per la teva campanya

    Som una plataforma en constant desenvolupament per oferir l'última tecnologia per editar, gestionar, monitoritzar i difondre la teva campanya i la millor experiència als usuaris. I tot això amb el preu més ajustat. La gestió dels pagaments només et costarà un 1,5% del total recaptat, la qual cosa suposa un estalvi al voltant del 4% respecte a altres alternatives.

Comença la teva campanya en 4 senzills passos

  1. Envia'ns la proposta

    Prepara la teva proposta amb la mini-guía per començar el teu projecte. Envia'ns-la i la revisarem en 3-5 dies.

  2. Accés a l'edició

    Si encaixa a Verkami, et donarem accés a la teva pàgina privada d'edició.

  3. Prepara la campanya

    Disposes de tot el temps que necessitis per treballar la versió definitiva de la teva pàgina de campanya, amb tot el nostre suport i consells sobre objectiu, recompenses, plantejament...

  4. Publica-la!

    Quan estigui tot enllestit, publica-la el dia i hora que vulguis. Comença la teva campanya!

Què necessites pel teu projecte?

  • Abans d'enviar la teva proposta, consulta la mini-guia

    Consulta aquesta mini-guia que t'ajudarà a preparar la teva proposta.

    Repassa que tinguis clars tots els punts indispensables per començar una campanya de crowdfunding: El pressupost del projecte que vols fer realitat, les recompenses que oferiràs, la planificació de la difusió…

    Quan ho tinguis tot a punt, Envia'ns la teva proposta!

  • El projecte es publicarà automàticament un cop enviada la proposta? Podré modificar la informació enviada?

    La informació que ens facilitis quan enviïs la teva proposta és perquè el teu assessor/a Verkami pugui avaluar la proposta i veure si encaixa amb la nostra línia de projectes creatius i culturals.

    Si encaixa a Verkami, et donarem accés a la teva pàgina privada d'edició i disposaràs de tot el temps que necessitis per deixar llesta la pàgina de campanya amb el suport del teu assessor/a: Millorar recompenses, elaborar la descripció dirigida al teu públic, pujar el vídeo de campanya i imatges... i quan tot estigui a punt, publicar el dia i la hora que tu vulguis.

  • Assessorament per preparar la teva campanya

    A Verkami assessorem de forma personalitzada tots els projectes que publiquem. El treball previ que dediquem a preparar les campanyes amb els autors perquè publiquin amb les màximes garanties d'èxit és una de les claus del fet que 3 de cada 4 projectes a Verkami aconsegueixin el finançament desitjat. El 2016 vam assolir un percentatge d'èxit del 76%, el més alt del món!

  • Quant costa realitzar una campanya a Verkami?

    Més recursos per invertir en el teu projecte

    Fer servir la nostra plataforma i els serveis de suport i assessorament personalitzat per a la teva campanya només et costarà un 6,5% + IVA tot inclòs del que recapti el projecte i només en el cas que aquest aconsegueixi l'objectiu de recaptació. Això representa un estalvi del 3-4% respecte a la resta d'alternatives de crowdfunding.

    Tingues en compte aquests costos de gestió de la campanya quan defineixis el teu objectiu de finançament.

    Aquest 6,5% correspon a un 5% dels serveis de Verkami + 1,5% de les despeses de gestió dels pagaments amb targeta.

  • Funcionarà el meu projecte amb crowdfunding?

    Un projecte que treballarem perquè estigui òptimament plantejat amb una mínima comunitat interessada i una bona difusió per arribar-hi, és la clau de l’èxit.

    Pots fer-te una idea aproximada de quanta gent necessitaràs per finançar el teu projecte tenint en compte que la mitjana d’aportació a projectes de crowdfunding és d’uns 35€:

    OBJECTIU / 35€ = nº de MECENES

    Per altra banda, la conversió de visites en aportacions en els projectes de crowdfunding és d’aproximadament el 2%. És a dir, que 2 de cada 100 visites que s’aconsegueixen acaben fent alguna aportació.

    nº de MECENES x 50 = nº de visites que hem d’aconseguir

    Si entre tots els potencials contactes i amb el suport d’altres cercles, col·lectius, mitjans, influencers… sembla factible aconseguir aquesta quantitat de visites al projecte durant els 40 dies de campanya... Endavant! amb una bona feina el teu projecte serà fet amb crowdfunding!

  • Win-Win

    A Verkami entenem el crowdfunding com un intercanvi entre públic i creador on tots dos hi surten guanyant. El creador aconsegueix fer realitat el seu projecte i el públic obté recompenses exclusives a un preu just i raonable.

    Dedica temps a dissenyar unes grans recompenses pensant en el teu públic i relacionades amb el projecte que vols finançar. Especials i úniques per recompensar la gent que et farà confiança i que aportant a la campanya sigui l’única manera d’aconseguir-les.

    Pensa primer en què pots oferir, agrupa-ho després en diversos packs i finalment posa’ls-hi un preu ajustat.

  • 40 dies de campanya i tot o res

    Està demostrat que les campanyes curtes i ben plantejades són més efectives, i és temps més que suficient per assolir pressupostos molt ambiciosos, per això vam ser pioners en introduir la campanya de 40 dies com a màxim.

    Totes les nostres campanyes són de ‘tot o res’ . En els 40 dies els projectes han d’aconseguir l’objectiu. Si no, les aportacions seran retornades als mecenes i no es cobra res a ningú. D’aquesta manera no et veuràs obligat a tirar endavant el teu projecte amb un pressupost insuficient perquè hi ha mecenes que estan esperant les seves recompenses.

    Tu decideixes el pressupost, demana el mínim necessari per tirar endavant el teu projecte i complir amb els teus mecenes, sempre podràs superar l’objectiu!

  • El crowdfunding són donacions? Hauré de pagar impostos?

    En general no es poden considerar donacions, i per tant s’hauran de pagar els impostos corresponents. Tant des d’un punt de vista comptable com d’una perspectiva fiscal els ingressos que obtingui l’artista caldrà tractar-los com a ingressos de l’activitat, i per tant comptabilitzar-ho dins del resultat de l’explotació.

    El rendiment, diferencia entre els ingressos obtinguts i les despeses necessàries per a la realització de l’activitat, estarà subjecte a la tributació en la Imposició directa del creador.

    La tributació dependrà de la legislació específica del país on et trobis i de la teva figura jurídica com a creador entre altres factors.

  • Qui som la família Verkami

    Pioners del crowdfunding a Europa, vam néixer el 2010 a Mataró (Barcelona) fruit de la passió per la creativitat, l'art i el coneixement d'un pare i dos fills: Joan, Adrià i Jonàs Sala —un biòleg, un historiador de l'art i un doctor en física — i amb l'objectiu d'ajudar a artistes i creadors a fer realitat els seus projectes i oferir una nova forma de viure i consumir cultura, des de Barcelona per al món.

    Verkami és un neologisme en esperanto que significa "amant de la creació". Avui en dia, ‘fer un Verkami’ s'ha convertit en sinònim de ‘fer una campanya de crowdfunding’ i Verkami en un referent mundial del crowdfunding creatiu. I hem fet realitat el nostre somni de tenir l'oportunitat de col·laborar amb artistes i creadors als quals admiràvem per fer realitat els seus projectes i descobrir pel camí a moltíssims més que s'han convertit en part de la família.

    Ara la família verkamista és nombrosa, i som més de 10 verkamis assessorant, comunicant, desenvolupant i programant per oferir la millor experiència de crowdfunding creatiu, compromès i de qualitat:

    •     Astrid Garcia, amb formació en indústries musicals, bagatge com a mànager de bandes i moltes hores sobre els escenaris, assessora amb mà experta i des de l'experiència als projectes musicals i teatrals en les seves campanyes i és redactora en cap del contingut verkamista. Actualment resideix a L'Estruch Fàbrica de Creació de les Arts en Viu i és actriu de les companyies TIPS i ALTERego.
    • Víctor Calderón, dissenyador gràfic amant del còmic i la il·lustració. Melòman inquiet i músic multiinstrumentista en actiu en diversos projectes musicals com The Outside Hours o Tiger Mosquito. En crowdfunding toca també tots els pals, aportant a les campanyes innovació en les seves melodies, i a més porta la batuta creativa de Verkami.
    • Francisco Gallego ‘PaK’, l'expert en crowdfunding i jocs de taula i rol per excel·lència! Dirigeix l'editorial GDM Games i és el creador de Guerra de Mitos, ara un fenomen global que va néixer amb un Verkami :D.
    • Aritz Cirbián, productor de cine i expert en crowdfunding, cooperativista president de l'agència de comunicació Compacto, productor en el col·lectiu audiovisual Niu d'Indi guanyadors del Gaudí a la Millor Pel·lícula amb la verkamista El camí més llarg per tornar a casa.
    • Roger Palà Periodista i cooperativista, coordinador i fundador del digital de referència en periodisme d'investigació i anàlisi crítica de la realitat social i política El Crític posa't en marxa amb el suport de més de 1.000 mecenes.
    • Oriol Rodríguez periodista i geni de l'entrevista, col·laborador entre molts altres mitjans de Esquire, Mondo Sonoro, diari ARA i Panenka i fundador del primer festival de cine documental de futbol Offside Fest ens descobreix creadors Verkami per conèixer i aprendre de les seves experiències al nostre blog.
    • Valentí Acconcia un dels principals consultors independents en crowdfunding col·labora amb nosaltres en xerrades, formacions i iniciatives de Matchfunding amb entitats i institucions...
    • Aitor García de Linking Paths és l'arquitecte que s'encarrega que tot vagi com una seda, de gestionar la integració de nous desenvolupadors i implementacions i el nostre home a Bilbao.   

    I altres molts amics i col·laboradors/es que ens acompanyen en aquesta aventura :)

    Per conèixer una mica més la nostra història i les dades de Verkami, pots donar un vol pel nostre Resum de l'any.

    Coneix a centenars d'autors i les seves experiències amb el crowdfunding al nostre Blog.

Vols saber més? Consulta l'Ajuda per a Autors o les Preguntes freqüents.

A què estàs esperant?

Comença el teu projecte!
Fem servir cookies pròpies essencials per poder oferir el nostre servei i de tercers per conèixer l'ús de la pàgina. Política de cookies